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MUSEOEN ARKITEKTURA ETA TIPOLOGIAK

Escrito por UnaiRenteriaEHU 27-10-2016 en Montauban. Comentarios (0)

MUSEOS EN EL CAMBIO DE SIGLO

      "Cierta corriente arquitectónica intentó que el edificio desapareciera o, al menos, perdiera protagonismo frente al visitante y a la obra expuesta. De esta forma, el edificio del museo renunciaba a su materialidad para disolverse en una ausencia de forma, se diluía en el paisaje o entorno urbano dedicándose tan sólo a crear las condiciones ambientales y espaciales para que las funciones del museo pudieran llevarse a cabo. Esto coincide con una nueva forma de concebir el museo, más abierta y menos tradicional. La nueva corriente, creada desde las experiencias de los ecomuseos y de los museos al aire libre y las teorías de la nueva museología, intentaron sacar las funciones del museo fuera de ese contenedor sacralizado y hermético en el que habían permanecido durante siglos. Esta desmaterialización se pudo llevar a cabo gracias a los avances tecnológicos con los que se crearon edificios casi transparentes donde la arquitectura desaparecía visualmente fundiéndose con el entorno. Por último, la ampliación de la National Gallery de Londres, obra de Robert Venturi, fue especialmente elogiada por ciertos sectores que vieron en su uso crítico de lenguajes y tipos arquitectónicos del pasado una solución a la crisis de la modernidad.  

      Los edificios de norman Foster se caracterizan por su ligereza y transparencia, de manera que sus productos aparecen como estructuras livianas atravesadas por la luz. Los espacios son totalmente flexibles, sin pilares ni conducciones. La luz entra a través de techos o muros técnicos, de lamas orientables. La desmaterialización de la arquitectura fue el tema principal del Kunsthaus de Bregenz, una edificación que se levantó a orillas del lago Constanza, con una piel continua y semitransparente hecha de una doble capa de paneles de vidrio translúcido. Otros museos optaron por fundirse con el paisaje y desaparecer de la vista. La idea parte del arquitecto Jørn Utzon y su proyecto no realizado para el Museo de Silkeborg. Siguieron esta tendencia varios museos para diluirse en su entorno natural o urbano, como el Museo de los Glaciares construido por Sverre Fehn a principios de los 90 "


Kunsthaus de Bregenz


Museo de Silkeborg




Museo de los Glaciares




Artikulu oso irakurgai hemen:

https://gradohistoriaarteuned.files.wordpress.com/2013/10/tema-3-beatriz1.pdf

Albi - Autokritika

Escrito por UnaiRenteriaEHU 14-10-2016 en Albi. Comentarios (0)

     Maketako lana bukatua ikusi ondoren, proposatutako bolumenak espazioa gehiegi okupatzen duela iruditzen zait (erabaki hau nolabait programa betetzearren hartu delarik). Agian, oinarrizko ideia jarraitzeko bide horretan, ispilu erraldaoia bere horretan  mantendu (egitura sinple batekin) eta beste dena kendu beharko litzateke. Horma bertikal eta mugikor bat izanez proposatutako elementua.                                                                                                                                                                                                                                                                                         Hala ere, hasieratik maketan lan egitea interesgarria izan da, paperean ikusten ez diren gauza asko ikusten baitira. Ariketa librea izateak ordea, zailtasun puntu bat eman dio lanari. Partzela, programa, dimentsio, ... jakin batzuk izan gabe zailagoa baita bide egokia (beti ere norberaren iritzirako) aukeratzea erabakietan.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Azken finean, maketan lan egiteko behar honek aurrerantzean maketaren erabilera azken errepresentazio modura erabiltzetik lan prozesuaren parte den erraminta modura erabiltzera eramango gaituela uste dut.

Albiko lana

Escrito por UnaiRenteriaEHU 13-10-2016 en Albi. Comentarios (0)

     Poriektuaren oinarrizko ideia, espazioa eta honen pertzepzioa aldatzean datza. Honetarako, zirkuluerdi forma duen erainkuntza honen fatxa bertikala ispilu efektudun materialez estaltzea erabaki da. 

     Efektu honekin egungo katedrala desagerrarazi eta hiria (modu birtual batean) hedatu nahi da. Gainera, ideia bera jarraituz, katedralarekin topo egiterakoan antzinako ezustekoa (eraikinak katedralari atxikita zeudenekoa) bilatu nahi da.

     Espazioaren lanketari dagokionez, eraikinaren eboluzioaren ondorio diren espazio ezberdinak sortuko dira. Posizio denetan berdin jarraituko duen pieza bakarra eraikinaren estalki modura lan egingo duen armaildun anfiteatroa izango da. Bestalde, fatxadaren mungimenduaren ondorioz hiru posizio nagusi izango ditu eraikinak, eta ondorioz espazio publikoak.

     1_Itxita

     Eraikinaren fatxada nagusia itxita dagoenean izango da aipatutako ispilu efektua eraginkorren. Honela, barrualdean espazioa pribatuak sortuko dira (erakusketak, azokak, ... ).

     Kanpoaldeari dagokionez, imagina daitezkeen erabilera denak izango ditu armaildun guneak: kontzertuak, antzerkiak, hitzaldiak, ...


     2_Gorantz irekia

     Eraikinaren ispilidun fatxada gorantz desplazatzen denean, barruko espazio pribatua kanpoko espazio publikora hedatuko da. Honela, ekitaldi handiagoak ere prestatu ahal izango dira beharrezko den espazio dena plazatik hartuz.

    Anfiteatroari dagokionez, lehengo posizio bereko erabilerak izango ditu.


     3_Alboetara irekita

     Azken kasu honetan, lehen adibidetik abiatzen den mugimendu horizontal batek espazio ezberdinak sortuko ditu kanpoaldean. Eraikinaren fatxada mugikorrak katedrala besarkatu modura egingo du, kasu honetan ere, espazio pribatua plazarantz irekiz eta gainera, anfiteatroaren alde bietan gune semipribatu berriak sortuz.


                                     


Albi / Ideiaren azalpena

Escrito por UnaiRenteriaEHU 05-10-2016 en Albi. Comentarios (0)






Ispiluak arkitekturan

Escrito por UnaiRenteriaEHU 03-10-2016 en Albi. Comentarios (0)

Gure aurpegia zuzenean ikusteko gai ez garela dakigunetik erabili izan dira material islatzaileak.                                                                         Azken urteetan arkitekturan ere erabiliak izan dira inguruaren pertzepzioa aldatu eta moldatzeko asmoz. Hurrengo artikuluan irakur daitekeen modura: "... estas construcciones logran cambiar nuestra percepción de la fachada y el espacio exterior, de lo construido y lo natural. "                                                                                                                                                                                                                                                 http://www.plataformaarquitectura.cl/cl/770801/archivo-espejos                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    



Blog honetako hurrengo sarreran azalduko den modura, Albiko espazio publikoaren eraldatzea ispiluetan eta hauek sortzen duten pertzepzio okerretan oinarrituko da.